utorak, 24. studenoga 2015.

Tito: Dajte da se malo razmisli – kakvih sve terora ima




Povodom terorističkog napada na Olimpijadi u Njemačkoj, beogradska "Politika" je 11. septembra 1972. godine objavila govor Josipa Broza Tita, predsjednika Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije održan u Prijedoru:

"Vi, inače znate kakva je situacija. Na Bliskom istoku stvari su došle u slijepu ulicu. Videli ste šta se dogodilo u Nemačkoj na Olimpijadi u Minhenu. Ubijeno je 11 izraelskih sportista. Poginula su dva Nemca… Zbog toga su već mogli dići avione i bombardirati žene i djecu u Libanonu i Siriji.

Ja lično, kao i čitav naš narod, apsolutno sam protiv onoga što su komandosi napravili u Minhenu. Da li su oni bili svesno ili nesvesno nečije oruđe, ne znam. Ali mi smo protiv terora uopšte. No, dajte da se malo razmisli – kakvih sve terora ima.

Šta je sa onim terorom kada se svakodnevno bacaju hiljade i hiljade tona ekspolziva, kada se bombama ruši i sve živo ubija. Je li to teror? To je najgori teror.

Prema tome, neka se sada izvuku pouke iz onoga što se dogodilo u Minhenu, pa da se jedanput kroz Ujedinjene narode učini nešto kako se terorizam u svetskim razmerima više ne bi mogao pojavljivati. A to se može ostvariti…

To što sada Izrael čini ne čini sam, on ima dobru podršku izvana. Zbog toga je to jako opasno. I taj teroristički poduhvat u Minhenu ima jednu vrlo paklenu nameru. Da se sva mržnja čovečanstva, okrene protiv Arapa. Maltene, trebalo bi sve Arape likvidirati. Razume se, mi se moramo boriti protiv toga da se sada baci krivnja na te narode, na čitave zemlje."

Nema komentara:

Objavi komentar