petak, 13. studenoga 2015.

JRV Izviđački avioni

Oktobra 1968. u RV i PVO SFRJ uvedeni su izvidjacki primerci lovca presretaca MiG-21 koji nose oznaku MiG-21R, NATO kod ,,Fishbed-H'' (jugoslovenska sluzbena vojna oznaka L-14i). Ukupno je 12 aviona, evidencijskih brojeva od 26101 do 26112, uslo u sastav 352-ge izvidjacke avijacijske eskadrile na aerodromu Zeljava kod Bihaca. Poslednji MiG-21R je povucen iz naoruzanja RV i PVO SCG decembra 2003. 


Oprema izvidjackih L-14i je bila sledeca:

D kontejner za dnevno snimanje: prednja kosa, strma i dve boène kamere.



N kontejner za nocno snimanje : kamera i kaseta sa patronima
za osvetljavanje 24 komada. Okidanje kamere je sa vremenskom zadrškom nakon ispaljivanja patrona za osvetljenje i nameštala se prema tipu patrona. Kontejner ne mozes odbaciti, patroni su punjeni magnezijem.

R kontejner za radio snimanje . Ovaj je prepoznatjliv po bakelitnim poklopcima sa strane i belezi na film signale radio odašiljaèem.











Januara 1975. u naoruzanje JNA je uveden MiG-21MF NATO oznaka ,,Fishbed-J'' (sluzbena oznaka L-15 i L-15M). Bilo je ukupno 6 aviona evidencijskih brojeva od 22865 do 22870. Tokom 1983. 4 aviona su preradjena u izvidjace. Do promene namene, svih 6 aviona je letelo u sastavu 204-tog lovackog avijacijskog puka a nakon modifikacije 4 aviona su prebacena u 352-gu iae.



Oprema izvidjaca MiG-21MF (L-15M)

LORAP : Amerièka kamera (Fairchild) i oprema (Hughes)

Nemaèka kutija- kontejner (Messerschmidt)

Malo o LORAP-u

Sistem za koso aerofoto-snimanje tipa LORAP KA-112A (Long Range Aerial Photography). Ovaj sistem je označio prekretnicu u opremanju izviđačke avijacije, a bio je namenjen za koso snimanje teritorije susednih država i sa visine od 10.000 metara je moglo bočno da se snimi 110 kilometara. Ovaj kontejner nije mogao da nosi L-14i, pa je zbog jačeg motora i mogućnosti da se kontejner prikači, izabran L-15M kao njegov nosač. Naime ova verzija je imala dovoljan klirens, i kontejner nije dodirivao zemlju tako da je adaptacija bila izvršena u VOC-u. Dana 4. septembra 1983. godine, VOC je primio jednu kameru KA-112A LORAP i 2 kontejnera. Početkom januara je počelo ispitivanje aviona L-15M sa kontejnerom LORAP. Posle polugodišnjeg uspešnog ispitivanja, 15. juna 1984. avion je predat eskadrili na aerodromu u Bihaću.

Izvor http://www.mycity-military.com/

Nema komentara:

Objavi komentar