srijeda, 13. srpnja 2016.

"Odlazim i ja u JNA, nema više golih curica": pjesme kojih su se odrekli Boris, Doris, Tereza (VIDEO)








- Odlazim i ja u JNA, nema više golih curica, čekat će me cijela Jugoslavija, a možda bit ćeš s drugim, Bosiljka..“ pjevao je Boris Novković na albumu ‘Kuda idu izgubljene djevojke’, no danas teško da ćete ga čuti kako izvodi spomenutu skladbu


Mnogo je pjevačkih zvijezda koje su se u nekim trenucima svoje karijere odrekle nekih svojih pjesama zbog različitih razloga. Najčešće su za to “krivi“ ideologija, promijenjene društvene okolnosti, a nije rijedak ni slučaj da je neki glazbenik jednostavno “prerastao“ neku pjesmu, pa je se pomalo stidi i zato više ne izvodi javno.

“Nitko ne smije u tebe da dirne, zemljo moja najdraža na svijetu, međe tvoje da ostanu mirne, ko sokoli bit ćemo u letu. /Hej Jugoslaveni, nek’ se čuje glas, mi smo slični stijeni jer bratstvo spaja nas...”, pjevala je Doris Dragović 80-ih godina prošlog stoljeća u pjesmi “Hej Jugoslaveni” koja je mjesecima bila veliki hit u bivšoj državi.





Desetak godina poslije ista pjevačica promiče sasvim suprotne ideje, pa snima domoljubnu pjesmu koju posvećuje svojoj domovini Hrvatskoj - “Dajem ti srce, zemljo moja”.

U međuvremenu splitska je Torcida Doris proglasila svojom Kraljicom, no deset godina potom, baš u vrijeme smrti predsjednika Franje Tuđmana, u medije dospijeva priča o njezinu tajnom nastupu pred crnogorskim političarima u Herceg Novom za koji je navodno dobila rekordan honorar od 120.000 njemačkih maraka.

Spomenimo i velikog hitmejkera Gibonnija, kojeg teško da ćete danas čuti kako pjeva neku od pjesama “Osmog putnika” poput one, čiji refren glasi: “Budi dobra ženit ću te, ne varaj me prebit ću te, lutko moja takav sam ti ja” .

Najveći idol žena i djevojaka u bivšoj državi, ali i danas diljem Balkana je Sarajlija Zdravko Čolić. Megapopularni Čola nije u svojoj karijeri “vrludao” poput Doris, no mnogima nije jasno zašto ponekad ziheraški bira repertoar.

Primjerice, na splitskom i zagrebačkom koncertu (vjerojatno ne slučajno) nije izveo “April u Beogradu”, po mnogima prekrasnu ljubavnu pjesmu, a to što joj je radnja smještena u glavnom gradu Srbije, vjerojatno ne smeta njegove brojne ovdašnje poklonike.







U ovoj priči spomenut ćemo i jednog od najvećih kantautora na Balkanu - Đorđa Balaševića.

Jest da je Đole mali milijun puta priznao kako je svoj hit iz 70-ih “Računajte na nas” napisao u iskrenoj mladenačkom zanosu antifašizmom kojeg su u ono vrijeme dijelili mnogi od nas, ali ta pjesma danas se iznimno rijetko nalazi na njegovu repertoaru.


Izvor : http://www.slobodnadalmacija.hr/

Nema komentara:

Objavi komentar