petak, 29. srpnja 2016.

Glumci iz bivše Jugoslavije trebali su glumiti u filmu Kum!







U svojim memoarima "Blistavo i strašno" legendarni jugoslovenski glumac Bekim Fehmiu piše kako su popularnom Burdušu i njemu ponuđene uloge u najpopulrnijem filmu na svetu, u kultnom filmu "Kum"....

je tako umesto Marlona Branda i Al Paćina, trebalo je da glume Jovan Janićijević-Burduš i Bekim Fehmiu!

Tako je jedan kultni film mogao da izgleda sasvim drugačije ! Dvojica velikana jugoslovenskog glumišta bila su na korak da zaigraju u  kultnom filmu "Kum". U svojim memoarima “Blistavo i strašno” Bekim Fehmiu piše da je u Rimu 1971. bio u gostima kod producenta Dina de Laurentisa i njegove supruge, glumice Silvane Mangano.

U toku večeri čuveni producent ga je  upitao:
"Zašto se onaj tvoj kolega nije vratio u Los Angeles da nauči engleski za ulogu u filmu “Kum”? Ali sad su odlučili, nažalost, da svi glumci budu Amerikanci.

Bekim Fehmiu potom piše:
"Divni glumac Jovan Janićijević Janaćko, nezaboravni Burduš iz serije “Muzikanti”, bio je u Los Angelesu mesec dana.Čak je i štampa pisala o tome kako je bio gost Džon Vejna. Ponuđena mu je glavna uloga Don Corleonea u filmu "Kum" pod uslovom da nauči jezik. Mene su već odredili za ulogu Majkla, njegovog mlađeg sina. Janaćko se više nikad nije vratio u Los Angeles”.



Da je upoznao veliku fimsku zvezdu Džona Vejna priča i Jovan Janićijević u januaru 1972. za nekadašnju "RTV reviju".
"Kad je čuo da sam jugoslovenski glumac, Wayne se nasmešio i rekao: “Mnoge kolege pričale su mi da su se na snimanju u Jugoslaviji sjajno provele. Voleo bih da se i meni ukaže ta prilika! - sećao se Burduš.

U jeku njegove najveće popularnosti kao Burduša, pojavio se njegov drug iz detinjstva Dušan Protić. Sada se zvao Deni Maršal. Ispričao je Janićijeviću da je na Zapadu napravio karijeru kao filmski glumac i producent. Ponudio mu je da glumi u Holivudu, da bude njegov gost. I Burduš je prihvatio.





"Dani u Holivudu su prolazili. Sumnje u Maršala rasle su sve do onog dana kada su mi javili da ću igrati u filmu o mafiji Kum", po knjizi koja je tada u SAD bila bestseler... Ali, došao je kraj mojoj vizi i ja sam morao kući " objasnio je tada Janićijević.

Petogodišnji ugovor
Tata je imao petogodišnji ugovor sa studiom „Metro-Goldwyn-Mayer“. Kada je 1972. sve već bilo dogovoreno, došao je po mamu i mene. Međutim, dogodio se kobni udes u kojem je jedan njegov prijatelj poginuo. Usledila je drama, suđenje, i tata je umesto u Holivud otišao na godinu dana u zatvor „Zabelu“ - kaže glumica Ksenija Đokić, ćerka Jovana Janićijevića.


Nema komentara:

Objavi komentar