Kineski tenk Tip 69 (T-69) nastao je daljim razvojem tenka Tip 59. Prvi put je javno prikazan 1982. godine.
Koncepcija vozila je standardna i potpuno ista kao kod Tipa 59. Pozicija vozača je u prednjem delu tela sa leve strane, borbeno odeljenje sa mestima za tri člana posade nalazi se u centralnom delu tenka, a motorno-transmisiono odeljenje pozadi.
Telo tenka izrađeno je varenjem ploča pancirnog čelika, dok je kupola livena. Debljina oklopa je:
- 97 mm na prednjoj strani tela;
- 46 mm na zadnjoj strani tela;
- 33 mm krovu oklopnog tela;
- 203 mm na prednjoj strani kupole;
- 150 mm na bokovima kupole;
- 39 mm na krovu kupole.
Kod prvih 150 proizvedenih tenkova osnovno naoružanje predstavljao je top kalibra 100 mm sa glatkom cevi. Ova varijanta je bila označena Tip 69-I. Zatim se prešlo na ugradnju topa istog kalibra ali sa ožljebljenom cevi, a ova varijanta označena je Tip 69-II. Pomoćno naoružanje čine spregnuti mitraljez 7,62 mm Tip 59T i protivavionski mitraljez kalibra 12,7 mm Tip 54. Vozilo je opremljeno pojednostavljenim sistemom za upravljanje vatrom koji se sastoji od dnevne i noćne nišanske sprave, uređaja za stabilizaciju, balističkog računara i laserskog daljinomera postavljenog u kućištu iznad cevi topa. Tokom proizvodnje i eksploatacije vršene su mnogobrojne modifikacije SUV-a, tako da pojedine serije tenkova imaju nove računare, senzore i daljinomere.
Tip 69 je pogonjen V-12 dizel motorom Model 12150L-7BW snage 426 kW (580 ks) pri 2000 obrtaja u minuti. Mehanička transmisija ima 5 stepeni prenosa za kretanje napred i jedan za nazad. Primenjen je sistem nezavisnog oslanjanja sa torzionim štapovima i hidrauličnim amortizerima na prvom i zadnjem oslonom točku.
U tenk Tip 69 se standardno ugrađuje sistem za kolektivnu NHB zaštitu, poluautomatski protivpožarni sistem, sredstva veze i IC reflektori za vožnju, osmatranje i nišanjenje noću.
Na bazi tenka Tip 69 razvijen je tenk Tip 79 naoružan kopijom britanskog topa L7 kalibra 105 mm. Šasija Tipa 69 poslužila je i za razvoj samohodnih protivavionskih topova 37 mm i 57 mm, tenka nosača mosta, tenka za izvlačenje i komandnog tenka.
TAKTIČKO-TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Kalibar topa: 100 mm
Kalibar spregnutog mitraljeza: 7,62 mm
Kalibar protivavionskog mitraljeza: 12,7 mm
Borbeni komplet topa: 44 metka
Borbeni komplet spregnutog mitraljeza: 3000 metaka
Borbeni komplet PAM-a: 500 metaka
Posada: 4
Borbena masa: 36700 kg
Dužina sa topom napred: 8,657 m
Dužina tela: 6,243 m
Širina: 3,298 m
Visina do krova: 2,4 m
Visina sa PAM-om: 2,807 m
Klirens: 0,425 m
Širina gusenica: 0,58 m
Širina traga gusenica: 2,64 m
Dužina naleganja gusenica: 3,845 m
Specifičan pritisak na tlo: 0,82 kg/cm2
Snaga motora: 426 kW
Specifična snaga: 11,6 kW/t
Radijus kretanja: 440 km
Kapacitet rezervoara za gorivo: 960 l
Maksimalna brzina: 50 km/h
Savlađuje vertikalnu prepreku: 0,8 m
Savlađuje rov: 2,7 m
Gaz: 1,4 m
Uspon: 60%
Bočni nagib: 40%
Nema komentara:
Objavi komentar