ponedjeljak, 23. siječnja 2017.

JOSIP PEJAKOVIĆ: Kako da poslije Jugoslavije prihvatim ovaj jad i bedu?






Jedna od glumačkih legendi iz vremena SFRJ, Josip Pejaković govori o trenutnom stanju u kulturi naslednica SFRJ, ali i upoređuje današnje vrijeme sa vremenom dok je postojala zajednička država. 




Kako da prihvatim maćehu, jad i bedu koju nam nude u ovim državicama, rekao je Pejaković.
- To je zbog onoga što su učinili na ovim prostorima. Nemojte misliti da kritičkih tonova nema i na drugim prostorima. Sve više ih ima. Priča o korporativnom kapitalizmu i bankama pokazuje svoje pravo lice. Evo, vi u Srbiji zapomažete što vam Mađari stavljaju žicu na granicu, a oni je udaraju zato što su Ameri zagovnali na Istoku pa ti ljudi odande beže od američke tzv. demokratije, od njenog oblika ispoljavanja na vanameričkom prostoru. I moj lik u ovoj predstavi na svoj način govori o tome.



Slovite za čoveka koji se ne libi da kritički govori?
- Godinama me smatraju za kritizera američke politike na ovim prostorima jer stalno postavljam pitanja na koja ne dobijam odgovor, npr. zašto smo mi u Bosni i na Balkanu njihov nacionalni interes. Nikad mi niko nije odgovorio. Dakle, skoro su me na kraju jedne TV emisije pitali - dobro, a gde je izlaz? Rekao sam - na graničnim prelazima je izlaz iz Bosne i bosanskog pitanja.  



Vaše viđenje aktuelne situacije kod nas?

- U jednom intervjuu u Zagrebu nedavno  rekao sam da su me otac i djed učili da je Jugoslavija moja domovina. I ne znam kako sad da prihvatim maćehu i jad i bedu koji nam se nude u ovim državicama, prostačkim, nikakvim, s odurnim politikama, sa devastiranom kulturom sa bljutavim a otrovnim populizmom koji je ovladao na sve strane.
U ime naroda
-  Bavim se TV produkcijom u Bosni već deceniju. Radim dokumentarnu TV seriju „U ime naroda”. Idem po bespućima, razgovaram s običnim ljudima. U to sam uvukao sinove, suprugu. Skoro sam snimao jednog čoveka koji ima 50 koza i njima se predano bavi. Razgovarali smo o Dostojevskom, Čehovu, Džojsu, raznim stvarima koje literatura nudi. Nisam u životu sreo čoveka koji je više pročitao, i na kraju sam se bojao koja će on meni pitanja postavitim, hoću li umeti da odgovorim, kaže Pejaković.


Nema komentara:

Objavi komentar